tirsdag 25. november 2008

Årets...

Årets glad for.
Jeg hadde ikke tenkt at jeg skulle ha rhododendron i min hage, men denne er jo litt spesiell, da.


Årets 'må ha dette treet' Sorbus reducta.


Årets 'knock-out' hage. I Sandvika i Oslo.


Årets 'den som venter på noe godt osv'


Årets skuffelse. Jeg trodde jeg hadde veldig lyst på denne - helt til jeg fikk den hjem...


Årets taper.


Årets stayer. Blomstret i ett - hele sommeren igjennom. Malva.


Årets nykomling. Helenium.

Årets duftbombe. Lathyrus odorata 'Matucana'.


Årets 'gått ut av tiden'


Årets smarteste. Urtekarmen uten for kjøkkendøren.


Årets 'mest glad for'Steinrøysen forvandlet til en elegant trapp.


Vårens søteste. Chionodoxa.


Årets overraskelse.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dette innlegget likte jeg. :D

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg ogsså :)

nefertiti sa...

Det var koselig. Jeg likte å lage det :-)

Oline sa...

Dette var inspirerende å lese!

Villrose sa...

Her var det mye fint! Samme årets taper her også :-(

Men hva var galt med den nydelige Dahliaen da...?

nefertiti sa...

Dahliaen passet ikke inn noen steder. Uansett hvor jeg plasserte den, så den misfornøyd ut *rister oppgitt på hodet*

solfrid sa...

Herlige bilder. Jeg lengter meg ihjel til våren.

Den mørke dahlian går sammen med renorange og rød.

Du har vel kasta den du? *morsk*

nefertiti sa...

Er du gal? Jeg kunne jo ikke kaste den ;-)

Villrose sa...

Og så vil den være kjempefin i krukke. Helt alene, eller sammen med prydgress f.eks.
Eller blomkarse med hvitbroket bladverk. Eller...