mandag 30. mars 2009

Vår i hagen

På fredag hadde min mann henger med seg da han kom fra jobb. Den fylte vi på lørdag.
Vi hadde storopprydning i garasjen, kjelleren og hageboden; jammen var det godt å få ut dritten.
Alle mulige rare saker og ting man kan finne på å samle på.
Så nå får vi se, kanskje klarer vi endelig å få delt opp boden i hagen - som egentlig er en garasje bygget inn i huset - i litt mindre seksjoner. Det har vært meningen å gjøre det hvert år de fire siste årene, men det er jo hele tiden noe som dukker opp eller kommer i veien.

Da jeg kom ut en times tid etter at mannen var kommet i gang med operasjon opprydning, fant jeg alle knollene og overvintringsplantene mine stående midt på tunet. Da var det bare å hive seg rundt og begynne.
Det var jo nydelig vær i helgen, så det var en takknemlig oppgave å ta fatt på.

Jeg satte den rosa pellisen i en litt større potte, dahliaknollene plantet jeg sammen i en stor fiskekasse. De skal jeg sette ut i bedene når tulipanene og peonene har blomstret av. De to små pottene med pelliser som jeg ikke husker hva heter akkurat nå, fikk stå som de sto og det gjorde agapanthusen, også.



Det var meningen at jeg skulle beskjære klematisene, også, men det ble det ikke tid til. Den ene - Warshawska Nike - var forresten død.

Vi hadde store planer om å fortsette i samme stil på søndagen, men da bestemte vi oss over frokosten - under litt press fra ungene - at vi heller skulle dra og kjøre slalom. Det ble en nydelig dag til fjells, så det var nok et godt valg. Og så er det jo ikke så lenge til snøen er borte, heller.

I dag siperegner det igjen og jeg har fri/er arb.ledig. Nå skal jeg rydde litt og så skal jeg steke vafler til jentene kommer fra skolen. Da blir de veldig glad i meg ;-)

Ha en riktig fin dag!!

3 kommentarer:

Elisa sa...

Eg driv og lærer meg sånne mammatriks, vaflar funkar veldig godt her også!

nefertiti sa...

;-) Det skal ikke så mye til alltid.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Da blir de vel glade....
Glade i dere er de nok uansett vafler eller ikke, tenker jeg :-)