fredag 3. april 2009

Klematismassakre



Ja, jeg lurte jo litt på hvordan jeg skulle beskjære disse klematisene i og med at de tilhører to typer.
'The President' er gr 2 og skal beskjæres etter første blomstring, og 'Ville de Lyon' er gr 3 og skal beskjæres hardt om våren.
Alle år har jeg bare ryddet og pyntet litt i kaoset, men i går skar jeg dem altså helt ned - begge to.
Ja - det var skummelt. Men nå håper jeg de kommer tilbake med fornyet styrke. Det var ikke så pent på slutten av forrige sommer. De var begynt å ramle sånn halveis ned og det stakk oppfiltret oppbindingstau frem overalt.

Satser på at de kommer fint tilbake :-)

Ellers fikk jeg ryddet opp i kaoset i pallekarmene med jordbær. De hadde jeg visst etterlatt meg helt uten omsorg i fjor *rødme*

Og så har jeg bestemt meg for å beskjære rosene på søndag, museører eller ikke.
I dag skal vi på landet til Mamma og da skal jeg beskjære de jeg satte ned der.

God helg!!

1 kommentar:

Britt Åse sa...

Så modig du er.
Jeg er "gjerrig" og feig, og lar clematisene mine vokse "vilt". Vi får se, -kanskje får jeg litt mer muskler i år?