fredag 28. august 2009

Keep dreaming

Jeg var jo på hagEgals forumtreff i Egersund i helgen som var, og det er ikke fritt for at en og annen idé ramlet inn. Da jeg kom hjem og kjørte inn på tunet var det liksom ett ord som slo meg: tomt. Hagen min er - selv om jeg etterhvert har begynt å få litt dreisen på det - tom. Om ikke i forhold til nærmeste nabo sin hage, så i alle fall til Else Bjørgs, Myras, Oddvars og Willy Ms hager.

Så, forsettet for vinteren blir at jeg skal kjøre på å få de store tingene plassert i hagen. Det blir, i tillegg til at det ser tomt ut i forhold til hvordan jeg vet det kan se ut, for flatt. Jeg fikk med meg en del planter som blir store, fra treffet, nå må jeg bare bruke litt tid på å få dem plassert riktig.

Dam hos Willy Mæland.

En dam står høyt oppe på listen. Den er plassert i hagen, men første spadetak er ikke tatt. Min mann vil mure en fin mur først, og den har, av forskjelige årsaker, latt vente på seg. Man har jo så mye å gjøre ;-)

Brønn hos Myra.

En brønn som denne har jeg drømt om lenge. Håpet er der fortsatt om å få den, men plasseringen jeg har gitt den blir litt annerledes. Tror jeg flytter den litt lenger inn mot huset. (Denne flyttingen skjer jo kun i mitt hode foreløpig...)

Trappesti hos Myra.

Noe som dette kan nok aldri realiseres hos meg, da jeg bor helt oppe på toppen av et stup.

2 kommentarer:

Maiblomst sa...

Gode idear er jo bra å ha, sjølv om det ikkje vert gjort i ein fei :-) Flotte bilete du hadde teke på treffet!

Elisa sa...

Fine bilder, skulle gjerne vore der men med bekkenløsning er det ikkje så lett med lange hagevandringar...
Kanskje eit anna år?