torsdag 8. oktober 2009

Haging i kuling nordavind

Det var en liten time i går med oppholdsvær. Da heiv vi oss rundt, ungene og jeg, og løp ut i hagen.
Vi fikk flyttet alle potter, krukker og balkongkasser ned fra altanen og terrassen oppe, og så ryddet vi i drivhuset (det er et lite veggdrivhus, men jammen kan det bli mye rot der, også...).

Jeg klippet ned alle petuniaene og dichondraene, for de har jeg tenkt å prøve å overvintre. Naboen klarte det i fjor, så jeg satser på at det går bra. Tenkte å legge einer innimellom plantene, da jeg synes å huske hajal nevnte at det var lurt en gang.
Alle pellisene står med blomster eller fine knopper, så jeg setter ikke de inn riktig ennå. Det samme med agapanthusene. Lurer forresten på å grave den ene ned ute, kanskje den kan klare seg...?

Det var en skikkelig blåsete og hustrig økt i hagen, men jammen var det godt, også. Og så så glad og opplagt som vi følte oss etterpå!

2 kommentarer:

Berit sa...

Og alt det på en liten time? Du verden for effektivitet!

nefertiti sa...

Hadde vinden i ryggen, vet du ;-)