onsdag 27. januar 2010

Sådd mer

Bildet har jeg tjuvlånt fra Bakker

I dag sådde jeg en omgang med stemorsblomster; de heter 'Silver Wings' og er lyslilla og mørklilla. Tror jeg skal finne en farge til å så, en rosa kanskje.
Det er første gang jeg sår disse blomstene, så jeg er litt spent på om jeg får det til.
Jeg liker godt å så, men det er neimen ikke ofte resultatet blir godt...

Ellers har jeg sådd:
Gladiolus imbricatus
Meconopsis (som på bildet)
Astrantia major, hvite og burgunder
Lupinus, rosa
Digitalis, gul
Malva moschata, lyslilla
Veronica, blå

5 kommentarer:

krepsemor sa...

Den gladiolusen var bare nydelig! Meconopsis har jeg også sådd, men den er ikke så lys blå, mer mot det lilla! Gul digitalis er ikke så vanlig, er det? Jeg har ikke sett en i alle fall! Det blir mye spennende hos deg også, ser jeg! Frø er gøy!

nefertiti sa...

Jeg har en gul digitalis fra før, den er kjempefin.
Sår noen nå for å kunne ta med meg til mammas hage.
Vi får nå se hvor mye som kommer opp...

Anonym sa...

Du rapporterer om litt uggenhet... Du har ikke bare gått i frø da?

Tove sa...

Jeg har sådd stemor et par år nå. Det går greit, men det er helt klart lurt å så de så tidlig som nå. Og så har fargene avviket en del fra det de skulle hatt. Lykke til og tvi, tvi :-)

nefertiti sa...

anonym: ikke umulig at det rett og slett er det som har skjedd...