mandag 29. mars 2010

pilpilpil

Vi er hos mamma noen dager nå i påsken. Jeg har gledet meg litt ekstra til turen ut hit akkurat denne gangen, for pilen som ble stukket i fjor er jo høsteklar nå på vårparten.

Jeg var ute i sludd og regn og fikk høstet den i dag. Det var kaldt og j"%¤/&, men veldig kjekt allikevel. Nå klarer jeg ikke huske hva den het, denne pilen min - jeg har sikkert en navnelapp liggende et eller annet sted - men nydelig farge er det på den, oransjerød og grønn.

Jeg fikk tre bunter med ca 30 stilker i hver. Buntene er sortert etter tykkelse på stilken.

Jeg stakk jo bare 25 stykker i fjor, så feltet skal nå utvides. I tillegg til at jeg stikker noen av de jeg høstet i dag, så skal jeg bestille en bunt med en annen farge, også. Det er jo greit å ha noe å variere med :-)

Nei, nå må jeg vel snart pile til sengs. I morgen skal vi nemlig på besøk til en dame som har tre hester, en grand danois, en mops, to katter og hønsehus...

1 kommentar:

Mariann sa...

Egen pil, det høres jo veldig spennende ut. Da skjønner jeg nesten at du trosset drittværet i går. Skal du flette noe av pilen?
God påske!