torsdag 22. juli 2010

Nu går alt så meget bedre

Dagen i dag har i grunnen vært ganske fin. Det har blåst litt, men ikke verre enn at det gikk an å gå ut i miniskjørt og t-skjorte.

Jeg har vært så flittig med kantklipper og saks i dag, at jeg har pådratt meg en vannblemme på høyrehånden. Men det får bare være greit - det var så kjekt å være ute :-)

Jeg sådde en hel masse nicotiana i år. Da jeg reiste på ferie var det bare noen småplanter. Jeg følte ikke jeg kunne plante de ut, for jeg var ikke sikker på hvordan været kom til å bli. Det ble for mye om og men å skulle forklare til alle de forskjellige hjelperne som skulle inn i hagen for å vanne hvor småtassene sto.

I dag har jeg plantet de ut. Rundt omkring i bedene og i krukker. Lysegrønne, rosa og burgunder; de er i grunnen veldig fine.

Etter middag tok jeg jenten mine med meg og dro inn på hagesenteret. Dessverre var de veldig utsolgt, så jeg fikk egentlig ikke tilfredsstilt shoppinglysten.
Hadde planer om å investere i noen nye roser, men det var stort sett bare gult og oransje igjen.
Jeg kjøpte en hvit cosmos, to rosa pellargoner og en lyslilla hortensia.

I morgen skal det bli vindstille i tillegg til opplett. Det blir kjekt. Jeg får fin-fint besøk av min kusine og familien hennes, så vi har veldig lyst til å kunne sitte ute og grille og kanskje spille noe sammen med ungene. Kubb og krokket er jo kjekt.

Note to self: Ny hage-idé - storsjakk i sydvestre hjørne ...

Ingen kommentarer: