torsdag 19. august 2010

Gult er kult ...


Jeg skulle bare lage et lite bed i gult - for mannens og barnas skyld. De er jo så glad i sterke farger, så gult, rødt og blått skulle det bli. Bare et lite et.


Nå føler jeg at hele hagen er gul. For i tillegg til den lille fargeklatten - hvor rødt av en eller annen grunn er så godt som fraværende, og blått gjorde seg ferdig på forsommeren - så har jeg, uten at jeg har lagt merke til det selv, fått meg et gult rosebed, også.
Det er sikkert straffen for at jeg var så gniten og ikke ville ofre mer enn en liten flekk til flertallet i familien. Nå kan du bare ha det så godt liksom - blæh!


Men de er jo litt fine også, da, der de står og lyser og smiler som små soler.

Over til noe helt annet:
Til våren skal jeg spa opp samtlige roser, ommøblere bedene og skifte ut det meste av jorden. Altfor mange av rosene mine står med sykelig lysegrønne blader. Her MÅ noe gjøres - og det grundig!
I kveld var nabokjerringen og jeg på hagevandring i en rosesamlers hage. Snakker meg om! Der var det mye frodig og fint bladverk, gitt, og blomstring, og sånn vil jeg også ha det.

Ingen kommentarer: