lørdag 27. november 2010

K-k-kald fotosafari

Etter en heller sen, men veldig fin, frokost, tok Gullebarnet og jeg på oss pelshattene og gikk ut.

Vi skulle på fotosafari med nytt kamera.

Jeg skjønner dessverre ikke så mye av vidunderet ennå, men har da vitterlig tenkt å finne ut av det.
Foreløpig, etter en kort aftenstund med bruksanvisningen i fanget, forstår jeg bare én ting: dette kommer til å ta tid!



Fotoapparatet heter Olympus Pen E-PL1.

Det er et hybridkamera - altså en mellomting mellom speilrefleks og kompaktkameraet.

Her kan du lese mer om det, hvis du er interessert.

5 kommentarer:

Mathildes Eden sa...

Ikke mist motet nefertiti!
Det viktigste er tross alt-
gleden over å fotografe!
Det hjelper dog litt; med teknikken litt på plass.
Tålmodighet og tid....
Du skal snart på kurs i svingen:-)

orchis sa...

Gratulerer med nytt kamera. Med flittig bruk sitter funksjonene i fingra etterhvert. Ha det moro og god søndag!

Linnemi sa...

Ja, gratulerer med spennende kamera. Gleder meg til å høre din egen evaluering av det etterhvert. :)

Kristin Aurdal sa...

Gratulere med nytt kamera. Har lest litt om de hybridkameraene, men orker ikke å investere i ett om det er veldig avansert å bruke. Kjenner meg selv så jeg vet at jeg da vil miste interessen ganske fort.
Flotte rosebilder forresten!

nefertiti sa...

New Dawn: dette kameraet har egentlig en veldig grei og oversiktlig meny. Det er lett å forstå seg på knapper og hjuls funksjoner.
Det er bare de litt mer avanserte funksjonene det tar litt tid å sette seg inn i. Men det er vel egentlig nettopp mangel på tid som er det store problemet her, ikke kameraet ...