søndag 13. november 2011

Haging i all hast

Hele familien på tur i kano i fineværet i dag - jammen på tide at vi fikk nyte det deilige været rett på kroppen!
Og etterpå fikk mor tilbragt en liten stund i hagen, mens Gullebarnet laget vaffelrøre :-)

Jeg fant igjen spaden min, den lå i et bed sammen med en oppspadd heuchera ... jada, jeg husker at jeg ble jaget inn av mørket sist jeg hadde meg en økt. Det var fortsatt tegn til liv i planten, så den ble satt ned i barnehagebedet - kanskje klarer den å rote seg skikkelig igjen før frosten kommer?

Ellers spadde jeg opp en eucomis i den hensikt å ta inn. Den blomstret ikke i sommer (who can blame it?), men knollen kunne jeg dele i to. Jeg spadde opp to ... to ... ehh, to som jeg ikke husker hva heter, som også skal inn. Foreløpig står de alle utenfor døren i mangel på jord på røttene.

Mannen var en tur på hagesenteret mens jentene og jeg var på julemarked. Der kjøpte han den jorden jeg skal ha til plantene mine, i tillegg til et par hundre tulipanløk.

Jeg har allerede satt noen hundre, så til våren må det jo bare bli helt fantastisk her :-)

Håper på en dag med oppholdsvær i morgen også, selv om jeg ser at det regner akkurat nå.

Ingen kommentarer: