torsdag 9. februar 2012

Rød X-faktor

Hvem ville vel trodd, at det var rødt som skulle bli den største utfordringen? Ja - er den rød forresten, denne sjokoladecosmosen? Rouge noir, kanskje?

Jeg må innrømme at å finne en rød kandidat som kunne ha håp om å klare å hevde seg i Moseplassens beinharde konkurranse, ja det var jammen ikke lett! Ikke for det,røde blomster har man da, både roser og pelliser, dufterter og blomkarse, men har man hatt tid til å stå i ro for å ta et skikkelig bilde? Nei!

Utifra kvaliteten på bildene, kan jeg nesten se meg selv i hagen gjennom sommeren:

Fyke rundt med kamera, virre frem og tilbake mellom alle herlighetene, knapt nok tid til å stanse med den ene, før den andre blir besøkt. Et bilde knipses i full fart, før nesen stikkes dypt ned mellom røde kronblader. Og så bærer det videre. Som en målbevisst bie, en flagrende sommerfugl - eller kanskje sjanglende som en humle? :-D

13 kommentarer:

Elisa sa...

Eg og sliter med rødt. Det er ein vanskelig farge å ta bilde av! Eg får bla meg gjennom bilda og sjå.

Sjokoladekosmos er heilt klart noko ein burde hatt, ser eg!

Snuffeldyret sa...

Den er så lekker, kjempefint bilde, det er nesten så jeg kan kjenne duften!

Anne Marit Telle Sæta sa...

Nydelig blomst du har, og supert bilde! Dette er min favoritt i rødt! Og jeg MÅ nok kjøpe frø av sjokoladecosmos!!! Lykke til og ha en god kveld! Hilsen Anne Marit

Vivishagerom sa...

Sjokoladecosmos er bare helt herlig. Duften er deilig og blomsten er flott! Den siste jeg hadde døde for meg på vinteren, men har nok tenkt at jeg skal prøve igjen. Har liksom ikke helt taket på denne overvintringen.

Ønsker deg lykke til!

Aud sa...

Kjempefint bilde, sjokolade cosmos er så flotte.
Lykke til i konkurransen :-)

krepsemor sa...

Enig med de over her! Den er bare så flott!
Ta bilder ja! Jeg er redd naboene synes jeg er en hagetulling der jeg ligger på knærne og tar bilder av blomstene mine.....He-he! Pytt-pytt! Tar sjansen jeg =)
Lykke til!

Mathildes Eden sa...

Går det an å ta stiklinger av denne, få den til å like vinteren? Min er i blomsterhimmelen desverre! Lykke til!

nefertiti sa...

Jeg grov opp hele planten, og har hatt den inne i vinter. Men jeg tror kanskje jeg har klart å ta livet av den allikevel - for mye vann ...

Linda sa...

Jeg har også prøvd å overvintre denne, slik som med georgineknollene... men det lykkes ikke. Knollene blir alltid angrepet av sopp eller annet... selv om jeg tørker de så godt jeg kan... sukk:) Men vakker er den:)Lykke til:)

orchis sa...

Høy og mørk - og rålekker! :)

Huldra sa...

Hehe.. Ser deg for meg som en sjanglende humle- på jakt etter neste års x-faktor. :)

Lykke til!
Har et lite Løv lotteri på gang, så velkommen inn om du vil. :)

Vivishagerom sa...

Hei igjen!
Ta en titt her:
http://vivishagerom.blogspot.com/2012/02/liebster-blog-award.html

Ønsker deg en fin kveld! Klem

Anne (Moseplassen) sa...

flotting!
Den ser alltid fin ut på bilder, en vakker dag får jeg vel se han live og tenker jeg :)