onsdag 10. oktober 2018

Det er høst


Kirengeshoma palmata, Månestråle

... og jeg holder på å lage meg to nye bed i hagen. Lykke!!

Det store bedet midt på plenen skal deles opp i tre små, og i tillegg skal jeg utvide med to nye bed. De tre små skal bli rene rosebed, mens de to nye blir 'altmulig-bed'.

Jeg har investert i noen nye busker og trær nå i høst, men ellers har jeg masse planter fra før som bare har stått og ventet på å få seg et eget bed.

Nå er det meldt to døgn med oppholdsvær, så da er det bare å hive seg rundt :-)

Nye busker og trær:
Acer shirasawanum 'Aureum', Måneskinnslønn
Davidia involucrata, Duetre
Cornus kousa 'Milky Way', Koreakornell
Cotinus cog. 'Royal Purple', Hageparykkbusk
Hydrangea paniculata 'Confetti', Syrinhortensia

PS: Mannen har kommet godt i gang med løknedsettingen!

1 kommentar:

Villrose sa...

Utrolig deilig når man kan planlegge nye bed :)
Noen godbiter du har anskaffet...