tirsdag 30. september 2008

Høstsalg


Jeg skulle egentlig på Clas O. og kjøpe meg et minidrivhus på salg, men de var selvsagt utsolgt da jeg endelig klarte å putle meg avgårde.
Ja, ja, pengene fikk jeg da brukt opp uansett...

Jeg var på Plantasjen og handlet på salget der i stedet. Fangsten i år var:

Rose 'Rhapsody in Blue'
Clematis 'Niobe'
C. 'Multiblue'
Japansk trepeon
Stikkelsbærbusk


Det hele fikk jeg for den nette sum av kr 178,-

C. 'Multiblue' satte jeg ned på hjørnet inn mot altanen, ved siden av r. 'New Dawn'.
C. 'Niobe' klarte jeg ikke å bestemme meg for hvor jeg vil ha, så den står i ventebed så lenge (pallekarmen i midten).

Jeg har lenge irritert meg over rosebedet jeg har midt i hagen. Det går for det meste i gult, sammen med 'Fellowship' som er veldig oransje.
Det har vært altfor mye farge der til at jeg har likt bedet så veldig godt. Derfor tok jeg nå opp 'Fellowship' og satte i en stor krukke, og så satte jeg heller ned 'Rhapsody in Blue'. Da kommer fargene til å stemme bedre overens med de andre bedene rundt. Tenkte jeg kunne sette ned en 'lavendelhekk' ut mot plenen også, da blir det veldig bra.

Trepeonen satte jeg i skyggebedet, da får den stå sammen med noen roser og endel hosta. Jeg vet ikke om dette er ultimate forhold for en trepeon, men det er der den bør stå sånn fargemessig.

Stikkelsbærbusken satte jeg ved siden av ripsbusken jeg fikk av nabokjerringen tidligere i år. Nå mangler jeg bare en solbærbusk så har jeg en liten trekant med bærbusker i forbindelse med pallekarmarrangementet.

Temperaturen ute er fin, og det er deilig høstluft. Håper at jeg klarer å få jentene med meg ut på tur senere i dag. Har lyst til å plukke rognebær, og lage gele. Det er jo kjekt å ha nå som vi har så mye hjortekjøtt i frysen.

I tillegg så har vi endel ved vi må få kjørt under tak...

2 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Gode salgskjøp, det! 'Multiblue' blomstret litt for første gang hos meg i sommer. Neste sommer håper jeg på maaange blomster. Rognebærgelé er helt nam-nam til kjøtt :-)

Anonym sa...

ved, ja. her har vi en pall stående på gårdsplassen og ingen som bærer inn....
Og nå regner det. Høsten er nå ellers en fin tid. :)