mandag 1. juni 2009

Clematis 'Multiblue'

I helgen har vi fått gjort en god del i hagen.
Min mann har rettet opp og ryddet alle bedkanter - noe som gjør at bedene er blitt større og trenger flere planter *smil*

Jeg har for det meste luket og flyttet rundt på forskjellige stauder. En gul digitalis og en lilla aquilegia som har stått i pallekarm siden de ble sådd, har nå fått sitt endelig ståsted i livet (trur eg).
Jeg satte dem i bedet som går langs vegen, og her har jeg også hatt en skikkelig ommøblering.
Iris germanicaen jeg fikk i fjor står i dette bedet og fjonger seg for alle som går forbi. De fleste stopper dog opp for å beundre den.
Jeg har også gjort ferdig noen av sommerblomstkrukkene og begynt å ta opp tulipanløker.

Ellers har vi hatt noen småøkter i kjøkkenhagen jeg deler med naboen. Potetene spirer, vi har sådd en hel masse frø som også spirer (liste kommer siden)og vi har hentet en god del roser fra hagen hennes og opp i dette området. Det kommer til å bli kjempefrodig og knallfint når alt er kommet i gang.

Til slutt ryddet jeg det lille drivhuset mitt og satte inn alle squash- og gresskarplantene. Tror vi må vente litt til før vi setter de ut. Det er meldt nattetemperaturer ned i kun 2 grader til uken. Huttetu...

1 kommentar:

Sine sa...

Kjekt med utvidete bed og rydding i allerede eksisterende.

Så fin multiblue klematis du har. Jeg kjøpte en nå i vår, men den har allerede visnet. Får gi den noen år. Blomsten din var iallefall vakker, så det hadde vært kjekt om min våknet til liv igjen.

God helg!