onsdag 24. juni 2009

Rosetid



Som en god nr. 2 i år ('New Dawn' kom først) kom rosen 'Rhapsody in Blue'.

Jeg kjøpte den på høstsalget i fjor for en slikk og ingenting, så det er første gang jeg ser den i blomst nå.
Jeg har en gang lest fargen dens omtalt som blåbærsuppe, men vet ikke om jeg er helt enig i det. Første dagen er den veldig kraftig og presis i fargen, men så glir den jo litt ut, det er sant.
Det som slår meg når jeg ser den, er Disneyland - den er liksom ikke helt ekte utseende. Jeg ser for meg rosene i hagen til Askepott eller Tornerose.
Nydelige, men unaturlige :-)

Litt usikker på om den skal få beholde plasseringen. Ungene er jo henrykte, selvfølgelig :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hmm ja det er jo litt artig men vanskelig å plassere. Jeg pleier å knipe av blomstene etterhvert som de springer ut. Her hos meg blir de liksom grå etter en stund.

Anonym sa...

Jeg har plantet den i skyggen, det tror jeg er en fordel for fargen. Det fører jo til at den blomstrer seint (og noen ganger ikke i det hele tatt...), men jeg synes fargen er kul.