onsdag 12. mai 2010

På banen igjen

Jeg ble satt litt ut av spill her om dagen, da snøen og kulden så overraskende kom tilbake. Men man har da hentet seg inn igjen... ;-)

At hengekøyen ble tatt frem og montert, overser jeg, det fins da grenser. Selv om solen skinner så er det jo fortsatt iskaldt ute.

Men jeg har satt en pallekarm med poteter, uten at jeg kan huske hvilken type det var - det må jeg huske å spørre G om.
Og så har jeg ryddet i den ene pallekarmen med jordbær. Jeg røsket opp alle plantene, store som små, og så satte jeg ned igjen det jeg mente det egentlig var plass til. Da satt jeg igjen med hundrogørtiplanter... Med tanke på at jeg har enda en karm som skal ryddes på samme måte, så må jeg finne ut om jeg har andre steder jeg kan ha jordbær. Det er jo synd å kaste de.
Ellers har jeg tatt alle buksbomstiklingene som har rotet seg og satt til oppaling i en tredje karm. Seksten søte små.

Jeg har tatt de to minikarmene og båret opp til kjøkkendøren, det var jo så deilig å ha urtebedet der, men jeg må skaffe meg en sekk med sand og blande i jorden. Uansett så har jeg ikke planter klare til å sette ut ennå.

Sådd ute:
Blomkarse 'Milkmaiden' i grønn krukke med pilestativ.
Calendula, vanlig oransje.
Koriander
Løk (har aldri klart å få løk til å spire...)
Physalis

Det var da noe, håper å få gjort litt i kveld også. Da har jeg i hvert fall litt jord å jobbe med - hvis bare mannen husker å kjøpe med på vei hjem fra jobb...

2 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Har satt løk jeg også, håper de vil spire. Det er første gang jeg har kjøpt setteløk.
Hengekøya får du sikker bruk for senere i sommer skal du se.

Linda sa...

Høres ut osm du har fått gjort masse synes jeg:) Jeg satte løk for første gang i år, od de spirer:) Så nå ble jeg ivrig og kjøpte flere sorter, og håperpå det beste der og:) Ha en god hagehelg:)