onsdag 2. juni 2010

Buksbomhekk og rosebue

På seinsommeren i fjor åpnet min mann for nye innhugg i plenen - følg denne lenken. På bildet kan du se hvordan vi så det for oss da. Det var visst et skikkelig dårlig bilde...
Her er bilder fra helgens herjing i hagen. Det ble litt annerledes enn vi tenkte det i fjor, men ikke mye. I stedet for å lage en avrundet hekk fulgte vi pallekarmenes linjer. Da ble det litt større, også.
Jeg har noen stiklinger av buksbom som vi hadde tenkt å bruke, men så ble vi så utålmodige at vi gikk og kjøpte i stedet. 30 små, og 4 store, som jeg hadde fra før, rammer inn det som skal blie en krydder- og urtehage.

Nå skal mannen lage, ikke en bue, men en portal inn dit. Foreløpig ser vi på bilder i bøker og på nett i jakten på akkurat den portalen vi vil ha (og som vi er i stand til å få til...)
Jeg har to eksemplar av rosen 'Aloha' som skal få ære av å bekle portalen. De har stått litt lite heldig til de siste to årene, nå står de i krukke og venter på å få komme i god jord igjen. Heldigvis er det ikke så varmt, og luften er ganske fuktig nå, så jeg håper flyttingen skal gå fint.

1 kommentar:

line sa...

Så flott det blir - fint med hekk rundt for å ramme inn. Enig med deg at det var fint at den ikke ble avrundet :)

Gleder jeg til å se portalen ;)