torsdag 7. oktober 2010

Inn igjen

I dag tok jeg meg selv i nakken og gikk ut i hagen en tur. Alt er litt på halv åtte her nå etter at skolene startet igjen, og jeg har ikke klart å få ting og tang inn i rutiner. Det skjer så mye hele tiden, rett og slett. Men det er stort sett positivt det meste, heldigvis.

Men tilbake til det med hagen: se den nydelige gentianaen min som står og blomstrer helt for seg selv. Den må jeg jammen meg finne en fin plass til! Kanskje jeg kan finne på noe i forbindelse med rhododendronene mine, litt mose og noen hvite rullesteiner, kanskje ...

Jeg tok inn pellisene mine som sto rundt omkring, ikke de som står ved hoveddøren, de skal jeg alltids klare å redde hvis det skulle komme en frostnatt, men de andre. Til helgen og uken skal det visst være både mildt og fint, men plutselig - brrr.


Jeg var litt sein før jeg kom meg ut, så bildene jeg hadde planer om å ta, de får vente til en annen dag. Lyset forsvinner jo før en får sukk for seg. Men disse bustetrollene klarte jeg å få på film i alle fall. De er jo kjempefine etter at de er blomstret av også, klematisene.

Og så fikk jeg kastet ut agurkplantene. Det var i grunnen en lettelse. Det er OK å ha dem inne i gangen foran vinduene om sommeren, men om høsten og vinteren når vi er så mye inne, så trenger vi jo den plassen.

Hvis jeg får tid i morgen, så er det blomsterkrukkene, og urtebedet utenfor kjøkkendøren som skal stelles.

Takk for i dag, folkens :-)

Ingen kommentarer: