lørdag 25. juni 2011

Oppholdsvær - og glimt av sol





Jeg har fått gjort litt siden sist. Blant annet har jeg fått pottet opp og plassert ut i bedene det som jeg sådde selv i vår. Og det som jeg kjøpte fra Zimtrade. Nå må det bare komme litt varme, så blir nok krukkene frodige og fine.

Jeg har kjøpt meg en solbærbusk - 'Hedda' - så nå har jeg tre forskjellige bærbusker å plukke av: solbær, rips og stikkelsbær. En av hver tenker jeg er akkurat passe, da er det bare nok til å spise av, ikke til å lage hverken saft eller syltetøy av, for det har jeg ikke tid til uansett ;-)


Her er årets vinner i rosekappløpet: 'Rhapsody in Blue'. Jeg trodde hele tiden at 'Nostalgi' kom til å vinne, men så sto denne plutselig og blunket til meg i går kveld.

Jeg syns dette er en fin rose, men den er langt fra noen favoritt; den blir altfor fort blass i fargen, og så syns jeg den er litt uformelig i voksemåte.

'Stanwell Perpetual' kom som en god nummer to. Og her tror jeg vi snakker rose! Hos meg har den ikke bodd så lenge, så jeg er ikke så kjent med den fra egen hage, men blomstene er helt ubeskrivelig vakre, og den dufter himmelsk.

Nå satser jeg på at det blir oppholdsvær i morgen også, for jeg har et prosjekt på gang.

PS: Blogger er litt merkelig; forstår meg ikke helt på kodene her ...

Ingen kommentarer: