tirsdag 4. oktober 2011

Dett var dett

Lørdagen spiste vi middag ute - årets siste grillfest, vil jeg tro.

Ja, da tror jeg vi kan regne det som rimelig sikkert at sommeren er over for denne gang. Om vi nå skal driste oss til å kalle det for sommer, det vi fikk tildelt i år.

Men, en nydelig helg ligger bak oss, og den utnyttet vi maksimalt. Mannen koste seg i fjellheimen med skyteren på skulderen (det ble ingen fangst, men han skrøt av noen fine turdager), og ungene og jeg passet hus og hage, spilte fotball og hadde besøk av noen andre kjekke jenter.

Krukkene og spannene får nytt innhold.

Jeg var på posten og hentet en stor, tung eske, stappa med diverse løker. En del satte jeg i marken og i bedene, men de fleste skal jeg ha i potter og kar. Derfor var det nødvendig med en aldri så liten rokering.

Jeg tok alle blomstene som skal overvintre inne, og satte i plastpotter. Etterpå byttet jeg ut det meste av molden i krukkene med ny, før jeg satte løkene. Mest tulipaner, men det ble litt annet også, blant annet kjøpte jeg ranunkler for første gang i år - det blir spennende.

Se de flotte løkene!

Her er det bare å begynne å glede seg til våren :-)

Ingen kommentarer: