lørdag 30. juni 2012

Oppfølgingspost - gjødsel

Sitert fra Randesund Planteskoles nettside:
Det unike med lupingjødselen er det store innholdet av
tungtoppløselig nitrogen. Lupin-gjødselen består ytelukkende av plantebasert materiale.
Alle planter er genetisk slik at de kun helst vil bruke plantebasert næring. Da får man en skånsom tilnærming til alle de andre stoffene i jorden som er så viktige for plantenes ve og vel.

Her er lenke til mer info. Klipp ut og lim inn:

http://generator.firmanett.no/r/randesund/images/Oeko/lupin_ark.jpg

Jeg har ikke brukt dette gjødselet tidligere, så jeg vet ikke om det er hverken bra eller dårlig.
Jeg vet i grunnen lite om gjødsel generelt, har aldri satt meg skikkelig inn i det. Men jeg har hatt problemer med bl.a roser som får stygg farge på bladene, tomatplanter som aldri blir noe annet enn stilker og sommerblomster som liksom ikke tar helt av.

Jeg har pleid å gjødsle med hønsegjødsel-pellets. Og da har jeg strødd utover hele hagen, bed og plen og krukker og alt i ett, ca tre ganger i sesongen. Det har jeg gjort i år også, men nå har altså plantene fått dette lupingjødselet i tillegg.

Såå - nå får vi se :-)

Ingen kommentarer: