mandag 1. oktober 2012

Årets avling


Ja, har jeg fortalt deg om årets avling? Nei? Nei. Og det er det faktisk en grunn for ...

Etter å ha sådd, priklet, passet på og vært bekymret for de søte små frøplantene; vannet, pottet om og pottet opp og ikke minst gjødslet, så må jeg bare konstatere at i år, som i fjor, og året før der, så ble det svært lite å skrive hjem om!

Tre tomatplanter ble til to - 2 - tomater. Den ene hadde jeg på et knekkebrød med hvitost, og den andre hakket jeg opp og hadde i guacomolen til fredagstacoen. Ganske gode var de, også, begge to.

En agurkplante ble til en - 1 - agurk. Den ble servert til samme tacomiddag som nevnt over. Den var fin, og annerledes å se på enn de agurkene jeg har hatt før om årene.

Tre chiliplanter ble til 15 stk chili, en enorm avling, der altså!

For å si det sånn, jeg tror ikke jeg skal åpne butikk på tunet med det første ... 

2 kommentarer:

Linnemi sa...

Jupp. Slik ble det i år også. Jeg fikk dog noen flere agurker enn deg. :/

Anonym sa...

Hihi... Mine cherrytomater tok navnet bokstavelig (for lite gjødsel) og har gitt meg ertestore tomater... På agurkplanten fikk jeg 3 agurker. Paprikaen ble noe bedre, heldigvis.