søndag 20. januar 2013

Innslag fra planterommet

Her er agapanthus, pellargonier og blodbeger.

Men hva heter den grønne med hvite striper, og den røde i bakerste rekke - begge med lange, smale blader?
Og hva med det blå gresset på fremste?

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å komme på det.

Kom igjen, glupinger, og hjelp meg!




Til høyre:
Sitrontreet mitt, og en mischantus.









Under:
Den røde jeg ikke husker hva heter, sammen med en blodbeger, noe preget av lysmangel.















Over:
Druen som ble kjøpt på høstsalg. 

Jeg får håpe at sommeren som ligger foranoss blir god og varm, til glede for både planter og folk.

9 kommentarer:

Villrose sa...

Er ikke noe Phormium du har baki der (*sikle*)?
Blågresset kan være blåsvingel (Festuca glauca) eller blåkambunke (Koleria glauca).

MarJE sa...

Å kor heldig du er som har planterom.
Ja, det er ei herlig tid vi går i møte....spennande med alt som skal spire og gro no framover.

Ha ei fin veke.
MarJE.

nefertiti sa...

Phormium, ja! Takk, Villrose :-)

Veldig heldig, MarJE!

nefertiti sa...

Og festuca glauca er også riktig, ja :-)

Turid sa...

Planterom ja, det er det neste på ønskelista mi, drivhuset kom jo på plass her i høst.
Finfin dag til deg.

Bille sa...

Heisann! Er det full fart i planterommet? Jeg så gjennom noen tidligere innlegg i min blogg, og siden du grublet litt på overvintring av blodbeger, ville jeg bare si at den jeg har på kontoret har greid vinteren helt utmerket. Har postet om den i dag.

Nyt søndagen!

nefertiti sa...

Full fart, ja, og blodbeger på overvintring også. Den ser ut til å ha det helt fortreffelig :-)

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Det er fine planter du har.
Den grønne med de hvide striber tror jeg er en yucca palme, men jeg er ikke sikker. Den ligner den jeg har.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig aften.

nefertiti sa...

Takk for besøket, Landbohaven!