torsdag 27. juni 2013

Men dette er da vel ikke Rosa glauca?!

Litt uklart ...

Litt for mye sol ...

Bladverk og stilker


Nå er det veldig lenge siden, faktisk var det det første jeg gjorde i 2006 da jeg ble en Hagegal'er , at jeg bestilte frø helt fra Danmark for å så Rosa glauca 'Doggrose'.

I alle år har jeg hatt planten stående i krukke, og det har jo for så vidt gått greit, den har vokst fint og hatt et flott bladverk, men noen blomster har den ikke spandert på meg.

I år satte jeg den ut i marken, så den fikk litt mer plass å boltre seg på, og jammen reagerte den kjapt med massevis av knopper. Og nå blomstrer den som bare det.

Og den er jo fin da, men Rosa glauca? Neppe.

Den ser nemlig sånn ut:



Så, hva er det jeg har sådd? Er det mulig å finne ut, ut ifra de dårlige bildene jeg har dristet meg til å legge ut?

Ingen kommentarer: