fredag 27. januar 2017

Hagen graves opp

Sove middag-kroken er borte vekk
Vi skal koble oss på det kommunale vann/kloakk-systemet, og hagen må rett og slett til pers!
Nå har vi gravd opp for nye rør ut fra huset, gravd dypt nok til en pumpe, og ut fra hagen på hin siden til tilkoblingspunktet.

Det er ikke noe gøy i det hele tatt ...!
På rekke og rad i trygghet for gravemaskinen




Jeg har gravd opp alt jeg klarte: roser, busker, små trær; enorme klumper med hosta og den slags, alt har jeg satt rett ned i plenen der hvor jeg innbiller meg at det skal kunne stå trygt for gravemaskinen. 

Han var forresten flink, han grov opp hele buksbom-hekken sånn at den kan reddes og settes ned igjen. I alle fall dersom det fortsetter å være så mildt og vått i været.

Når gravingen er ferdig blir nok designet på hagen litt annerledes. Vi kommer til å få en stor platting hvor vi skal ha spise/grillplass. Legger hodet i bløt, og gru gleder meg til å begynne  planleggingen for det.

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Håper det går bra med alle busker og planter som du måtte flytte for vann og kloakk.

Ha en fin helg!