søndag 6. mai 2012

Knoppenes marsj

(...)Men hvis jeg var musiker, ville jeg komponere en "Knoppenes marsj". Først skulle syrinenes bataljoner rykke fram i lette sprang, så skulle rips-troppene marsjere opp og pærenes og epleknoppenes tunge formasjoner falle inn, mens det nye gress skulle klimpre og pludre på alle de strenger som kunne oppdrives. Og til dette orkestrale akkompagnement skulle regimenter av disiplinerte knopper marsjere, jagende åndeløst fremover i en herlig "oppmarsj" som det heter i militærspråket. En to, en to. Herregud, det skulle bli marsj!
Utdrag fra Et år i min hage av Karel Capek

Nå må det snart komme litt varme! Epletrærne står alltid i blomst på eldstedatterens bursdag, men i år vet jeg ikke om de rekker det. På onsdag kommer hun hjem fra studentlivet i Oslo for å feire 25 års dagen sin  sammen med hele familien. Kanskje jeg skal ta inn en kvast til driving?!



1 kommentar:

hageglad sa...

En enkel kvist i en vase er så utrolig vakkert! Sikkert smart å ta en inn til driving for å være sikker! Hege