lørdag 23. juni 2012

Papaver - blomstrer nå

Papaver orientale 'Patty's Plum'
Fargen på bildet er vel egentlig ikke helt slik den skal være, 'Patty's Plum' er jo mye mer lilla i virkeligheten. Men kamera og fotograf fikk det ikke bedre til denne gangen. Og siden jeg er bortreist i helgen, måtte jeg bare forte meg å forevige den vakre. Det er jo slett ikke sikkert den står lenger når jeg kommer hjem igjen.
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Denne tror jeg faktisk hadde blomstret en dag eller to før jeg oppdaget den. Blomstene hadde bøyd seg ned og under en peon som står like ved og strutter med sine feite knopper. Kanskje det er den som blomstrer når jeg kommer hjem igjen fra Stavanger-tur?

God helg, alle :-) 

1 kommentar:

Ranten sa...

Disse storvokste valmuene er noen skikkelig bomber i hagen :) Berre lekkert!