mandag 25. juni 2012

Roser på løpende bånd















Årets første rose i blomst i hagen min i år ble som forventet den historiske rosen 'Honorine de Brabante'. Og nå er det hele fem dager siden. Hun kom bare et par dager etter at jeg hadde finfint hagebesøk ...


Og så kom Austinrosen 'Graham Thomas'. Den første rosen jeg kjøpte meg. Den står veldig grunt, med podestedet langt over jorden, men blomstrer gjør den allikevel, år etter år. Gult er jo kanskje ikke akkurat kult nå lengre, men jeg liker denne veldig godt, og det gule rosebedet er veldig godt å se på, spesielt på hagevandringene som foregår på kveldstid, og dem er det jo mange av!


Tredjeplassen var det 'Rhapsody in Blue' som stakk av med, den pleier å være en av de tidlige. Dette er en av de rosene i hagen min som jeg ikke er så veldig glad i, jeg syns blomstene blir så blasse etter å ha stått ganske kort tid. Men når det er sagt, så er knoppene på denne beint ut sagt fantastiske!

Er du ikke enig?



2 kommentarer:

Turid sa...

Den første rosa er bare griselekker, sukk, jeg kan drømme jeg :)

nefertiti sa...

Slutt å drømme, og løp og kjøp i stedet ;-)