fredag 8. mai 2009

Prosjekter

Det går sent med oss, men det går faktisk fremover.

Naboen min og jeg holder på med et prosjekt grønnsakskarmer borte hos henne. Nå har vi fått snudd og rensket jorden for det meste av ugress, vi har fått smelt sammen to karmer, og hun har klart å skaffe oss, ikke bare mold til å fylle i dem, men stein til å ha rundt karmene, også.
På vei forbi et gammelt potetland som nå skal bli boligområde, stoppet hun og spurte om hun kunne få kjøpe et par tilhengere med jord, og fikk ja. Jorden er flott, og som sagt, full i stein - størrelse pukk. Alt dette, tre tilhengere, for kr 100.
Og så var vi så heldig at min mann tok seg av den tunge jobben å losse hengeren og kjøre på plass jord og stein. Nå satser vi på at vi får jentene mine med på å plukke stein... *liksom*


På landet hos Mamma skyter det fint i pileåkeren. Håpet er at dette skal gå så bra at jeg kan utvide geskjeften, få døtrene mine, i alle fall én av dem, med på pilekurs og så ha det som en koselig felles hobby å lage forskjellig pilearbeider.


Forrige helg satte jeg poteter (Ostara), med god hjelp av storesøster. Jeg hadde ca 80 emner, så da kan vi kanskje håpe på 1000 stk poteter? Det blir mange gode middager ute hos Mamma *smil*


1 kommentar:

Tonerose sa...

Jepp, går virkelig fremover med grønnsakshagen deres!! Blir veldig bra! :o) Deilig å bli ferdig med alle forberedelsene, slik at dere kan kose dere og nyte deilige grønnsaker hele sommeren! Hva har dere tenkt å så, forresten?

...herlig med hjelp til tungarbeidet av mannfolk forresten! :o)