søndag 21. juni 2009

Noe å glede seg til

Dette er Souvenir de Dr. Jamain. Den fikk to rotskudd i år som jeg har røsket opp. I fjor spanderte den denne ene blomsten på meg.

I år har jeg virkelig mye å se frem til. Jeg har sju roser i hagen som jeg aldri har sett i blomst før.

Pat Austin
Pegasus
Benjamin Britten

Disse tre fikk jeg av naboen i fjor sommer da jeg hadde passet katten for henne noen uker.

Mrs John Laing
Honorine de Brabant
Ispahan
Rhapsody in Blue

De to første her kjøpte jeg som barrotsplanter fra Roseexperten. Ispahan kjøpte jeg på Fantoft og den siste kjøpte jeg på salg på Plantasjen.

Spennende, spennende. Og av disse er det nok enten Mrs John Laing eller Rhapsody in Blue som kommer til å sprette først.

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Jeg har fått rosedilla i år og har kjøpt meg en del. Nå står i knopper mange av dem og det er så spennende å gå og vente på dem.
Du har mange flotte å vente på.