onsdag 2. september 2009

Innhentet

Agapanthusen fra fjorårets auksjon har blomstret en stund nå.

Innhentet av hverdagen, har jeg bare ikke tid til å gå ut i hagen om dagene.
Men jeg fikk tatt en miniøkt hin dagen.

Da tok jeg opp potetene, røsket vekk squashplantene, som har produsert ganske OK i sommer, og kjempegresskarplantene, som ikke har produsert noen ting i sommer. Jeg luket ugress mellom barnehageplantene og ryddet plass til de som var nyankommmet fra forumstreffet.
Deretter tømte jeg mold i karmene fra potter og kar som sto rundt om kring. En god del mislykkede såprosjekter var det bl.a. Og sommerblomster som enten var druknet, eller totalt inntørket :-/

I går jaget jeg mannen ut for å slå plenen, og rydde i steinhaugen nærmest veien. Der ser det rimelig trasig ut... tror vi må starte der til våren igjen.
Det er der vi skal lage utekjøkken og grillplass. Iom at det er et ganske omfattende prosjekt, er det liksom ikke så greit å gå igang før alle forberedelser er på plass (les, murer, les penger).

Nå kaster jeg meg over arbeidet igjen...

1 kommentar:

Monsei sa...

Her står alt på stedet hvil....får ikke slått plenen p.g.a. alt regnet. Ugresset vokser og det gror snart mose på natursteinene...og vi har fått stor hagedam...%&§"grr$£