søndag 11. oktober 2009

Eg e så gla'

I går var det fint vær igjen, og etter at vi begynte dagen med badmintonturnering i en svett treningshall, så var det en fornøyelse å få hele familien med ut i hagen.

Jeg har sittet noen dager med en tegning av hagen, og utklippete busker, trær og roser på små papirlapper. De har jeg flyttet rundt omkring og vist frem til de andre familiemedlemmene underveis. Tilslutt endte vi opp med en løsning som det ser ut til at alle kan leve med...

Så, da sørget jeg for å smi mens jernet fortsatt var varmt. Etterhvert som mannen slo plenen, gikk jeg etter med spade og grov store hull. Før han fikk sukk for seg hadde jeg plantet:

1 ginko biloba (ved hekken)
1 vrihassel (ved buddlejaen)
1 viftelønn (ved eiken)
3 rhododendron (ved siden av dammen jeg ikke har... ennå)

Det ser jeg i grunnen på som en bragd. Mannen er nemlig meget glad i plenen sin, og ser egentlig ikke helt poenget med den formen for plenkrymp som jeg bedriver ;-)

God søndag!

4 kommentarer:

Britt Åse sa...

Flott taktikk :-)
Gratulerer med vel utført arbeid!

Villrose sa...

Snakker om lureri! Du må ha jobbet vannvittig raskt.

Synes jeg ser dere :-D

Maiblomst sa...

Det er kona si det! ;-)

Berit sa...

Jeg heier på plenkrymperen! ;)
Smart å plante i hurtigtogsfart mens plenelskeren var opptatt og ikke kunne høre deg, hehe!