tirsdag 15. juni 2010

Ingredienser til salaten


Chili og 'Gardeners Delight'

Han som skal passe huset for oss når vi er i Hellas i sommer, kan glede seg over å kunne høste både det ene og det andre i vårt fravær. Det er ikke fullt så leit å reise i fra herlighetene, når man vet at noen nyter godt av det.

Agurk og 'Black Russian'

Jeg husker ikke hva agurkene heter, og ikke er jeg sikker på om det er de samme som jeg har hatt tidligere år, heller, men jeg håper de smaker godt.
Chiliene heter et-eller-annet, de også ;-) og de har styrke 6 på en skala fra 1 til 12. Første gangen med chili her i huset. Jeg kjøpte ferdige småplanter.
Tomatene 'Gardeners Delight' har jeg hatt flere år, men det er første gang de bærer frukt så tidlig.
'Black Russian' har jeg ikke prøvd før, syns de så litt kule ut, og satser på at de smaker godt.

3 kommentarer:

G sa...

Hei! Ser du skriv om chili. Har dyrka opp to fine plantar frå chilifrø (slike avlange, raude frå butikken, heimetørka). Dei har fåt mange store frukter, men dei har no vore mørkegrøne i to-tre veker. Trur du det er noko gale (for lite gjødsel/ potte?), eller tek det lang tid før dei endeleg vert raude? Takkar for hjelp!

nefertiti sa...

Kan dessverre ikke svare deg på det, G - lurer i grunnen på det samme selv :-))
Jeg har chilier som har vært grønne leenge, men ifølge bildet skal de være røde ...

Mariann sa...

Spiselig belønning, det blir nok en ekstra motivasjon for den som skal være vannehjelp hos deg.

Har ikke noe erfaring i chilidyrking, har en liten plante for første gang i år. Men forstår det slik at de blir først grønne og så etterhvert røde.