fredag 18. juni 2010

Sa du juni ... ?


Ja, jeg klager - på været. Jeg skjønner godt at den stakkars liljen nøler med å stikke hodet opp av jorden. Jeg nøler med å stikke foten utenfor døren, selv. 9* og kuling nordavind frister verken til det ene eller det andre.

Gårsdagen var litt bedre i så måte, i alle fall i starten.
Jeg fikk satt ned den nye Iris germanica 'Sea Monster' som jeg byttet til meg fra akoen. Jeg elsker iris, og vil prøve å skaffe meg flere.
Og så flyttet jeg en alunrot bort i bedet under eiken. Der var det veldig mye grønt, grønt, grønt. Denne heucheraen er mørk, mørk, mørk. Jeg skulle egentlig ha hatt noe høyt, mørkt gressaktig der også. Får se etter ferien om jeg kommer over noe :-)
Etterpå luket jeg litt i pallekarmbedet. Under kunstløkene mine har familien Maur flyttet inn. Foreløpig får de kose seg i fred.
Av hele posen med løkfrø som jeg sådde tidligere i vår, har ett frø tatt seg bryet med å komme seg videre i livet. Ett!

I dag blir det ikke noe haging. Tror kanskje jeg skal bruke kvelden til planlegging av hva som skal i feriekofferten. Det kan jo kombineres med et glass vin, for eksempel.

Ha en finfin fredag, folkens :-)

Ingen kommentarer: