tirsdag 7. september 2010

Etter Forumstreffet

Da jeg har deltatt på hagegals forumtreff i helgen, har hagen min plutselig fått et oppsving på planteantall ...
Noen har jeg fått, noen har jeg byttet til meg og noen har jeg kjøpt på auksjon. Atter andre har jeg kjøpt til redusert pris ved Hammer planteskole på Stjørdal.

I dag har jeg satt alle sammen ut i et ventebed. Der skal de få stå til en vakker dag i forhåpentligvis ikke altfor fjern fremtid, da jeg får tid til å planlegge hvor, og så sette dem ut i hagen.



Here goes:

Stachys byzantina
Heuchera 'Silver Scrolls'
H. x micrantha 'Obsidian'
H. villosa 'Caramell'
Clematis recta 'Purpurea'
Monarda hybrida
Rodgersia podophylla, bronseblad
Phlox paniculata 'Amethyst'
P. paniculata 'Le Mahdi'
Lewisia 'Little Plum'
Echinacea purpurea
Allium wallichi
Gentiana sino-ornata 'Borge'
G. acaulis
Paeonia delavayi
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Veronica spicata ssp incama?
Artemisia absinthium
Acaena argentea, gråkryp
Campanula glomerata
Penstemon
Scabiosa caucasica 'Perfecta'
Liatris spicata 'Floristan Weiss'
Pelargonium '... Dresden'
Sitronpelargonium
Miscantus sinensis 'Kleine Fontäne'
Bambus
Eucomis

Det MÅ jo bare bli noen nye bed av dette her. Og mindre plen ... ;-)

3 kommentarer:

solfrid sa...

Det er jo tydelig at du fikk være med på Hammer og ikke måtte ta toget. Vi sparte vel en del penger på det.

Mye fint. Har fått gravd i dag, klipt gress og sjekket noe av det som var med hjem:)

Villrose sa...

Mindre plen må det bli...

Elisa sa...

Oi oi, her må det nok nye bed til ja. Ser ut som om du har fått fatt i mykje fint!