onsdag 15. september 2010

Peoner i jorden

Disse fine blomstene tok jeg bilde av da jeg var på treff i Tr.heim. Den ene er jo en eller annen type solhatt, men den andre vet jeg ikke hva er. Vilvite ...


Her står noe av det jeg hadde med hjem på ekte, og ikke bare på bilde. I kveld var jeg ute og gjorde en innsats for å få det i jorden.

Egentlig så var det de nye peonene som fikk meg ut, men du vet hvordan det er; har man først fått slagstøvlene på, så er man liksom igang.

Altså:
Trepeonen står nå foran ginkoen og svarthyllen.

Staudepeonene står oppå muren ved plattingen. Der skal de få bo sammen med den peonen jeg satte ved siden av sypressen tidligere i sommer. Hva den heter husker jeg ikke. Ikke hvilken farge den har heller, så dette blir spennende.
Jeg satte en orientvalmue og en heuchera der også, samt en gentiana acaulis. Dette bedet har ikke hatt noe med seg tidligere, men nå regner jeg med at det blir helt fantastisk ;-)

Med det samme jeg var igang satte jeg lewisiaen ned ved roten på eiken. Må huske å gi beskjed til mannen, så han ikke tror det er ugress ...

PS:
Noen har vært og rappet alle eplene på det ene søyleepletreet mitt ...
Jeg tror det er en liten naboguttsnik som har vært på ferde - etter det besynderlig flakkende blikket hans å dømme *haha*

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Du får spørre om han liker epler. Og om han svarer så får du si at du hadde tenkt han kunne få smake på epler fra treet ditt, men at noen dessverre har tatt alle... :lol: