søndag 29. mai 2011

Kom ut, kom frem

Det er fortsatt kaldt, det blåser fortsatt, og regnet kommer fortsatt i store mengder.

Men, da jeg kom fra jobb i dag, skein det plutselig opp, og vi fikk et lite værvindu. Akkurat nok til å få sjekke ståa.

Man kan konstatere at selv om blomstene - de fine - er ytterst forbeholdne med å utfolde sine herligheter, så er dét alldeles ikke tilfellet med ugresset - de dumme blomstene.

Mannen fikk slått litt av plenen og jeg fikk luket noen bed. Ja, og så hadde jeg meg en runde med kantklipperen. Men det var for kaldt, egentlig. Jeg måtte ha de tynne ullhanskene fra svigermor på meg under hagehanskene. Allikevel kjentes det nesten som fingrene skulle dette av meg ...
Iris psaudacorus

Primula vialii

Papaver 'Manhatten'

Stanwell Perpetual


Blir det sommer i år, eller? Noen som har hørt noen positive spådommer???

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja får vi litt varme nå vil det nok være mye som våkner og setter fart.
Du har mange blomster som står på vent du også ser jeg ,mens plen og ugresset vokser og koser seg.
Fine bilder ,ha en fin søndag, Marit.

stallnilsen sa...

Håper indelig vi får varme og sommer snart her i nord, det er litt for kaldt, fin blogg du har, har lagt dæ til som følger, koselig om du følger mæ og, hilsen Lisbeth :O)

nefertiti sa...

marit: de lover oss sommer fra fredag av :-)

stallnilsen: koselig å ha besøk av deg på bloggen!
Og veldig kjekt å lese din. Jeg syns det er ekstra kjekt at du skriver på dialekt, det får meg til å tenke på mine egne røtter, på farssiden, som er i Finnmark.