tirsdag 26. juli 2011

Guess what ...

Pen, ikke sant!?

Jeg har faktisk en peon i blomst i hagen min! Den er pjusk og lite pen og se på, derfor kan jeg rett og slett ikke ta bilde av den og legge ut - det ville være for slemt.

Jeg oppdaget den ikke før jeg hadde vært ute i hagen en stund, heller. Blomsten er så stor og tung, og stilken så tynn og pinglete, at den hadde lagt seg ned under bladene til naboplanten.

Men nå har jeg støttet den opp i all sin enslighet, og den står der og blomstrer og sprer deilig duft rundt seg, til tross for at den er blitt noe frynsete i kantene. (Jeg kjenner mange, jeg, som er fine å se på, og kjekke og greie, selvom de er blitt litt frynsete i kantene ... )

Skjønnheten heter 'Costume of young girl' og lover godt for neste sommer :-)

3 kommentarer:

Elsa sa...

Den var kjempefin. Peoner er noe av det vakreste en kan ha i hagen. Og så er de skikkelig hardføre.

Anonym sa...

Nydelige nyanser. :)
Jeg flyttet mine peoner i fjor og de kvitterte med furtenhet og lite blomster... Jaja. Får håpe de kommer seg neste år.

Bildet er nesten så man kjenner duften. ..

nefertiti sa...

Jeg har åtte forskjellige peoner i hagen, og dette er den første som blomstrer. Jeg gleder meg som en gal til de andre kommer i blomst også!