søndag 14. august 2011

1000 åpne hager og mer til

Hageselskapet står bak arrangementet 1000 åpne hager som gikk av stabelen i dag. Selv var jeg for pinglete - eller kanskje jeg syns hagen min er for pinglete - til å melde meg på i år, men til neste år skal jeg i det minste ta det opp til seriøs vurdering :-)

Men arrangementet fikk jeg med meg, og det er jo ikke lite bare det. Dagen begynte med at jeg kjørte datteren til friidrettsstevne, der viste det seg å være så mye venting mellom disiplinene, at jeg kunne stikke av en stund. Stunden brukte jeg til å besøke Botanisk hage/Arboretet på Milde. En fin tur, oppholdsvær og varmt var det, men overskyet. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns alltid at mange dufter kommer ekstra godt frem i sånt vær.

Senere på dagen slo jeg meg sammen med denne damen, og besøkte The English Gardener og Elly Prestegårds hage.

Begge disse hagene var verdt turen. Den engelske hagen hadde de stramme linjene i kombinasjon med frodig harmoni som jeg ønsker meg, mens Ellys hage inspirerte til mer lekenhet.

Godt humør, smil og entusiasme både hos hageeierne og de besøkende gjorde dette til en flott dag - det var nesten så vi ikke la merke til at det regnet :-)

2 kommentarer:

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Det der skulle jeg fått med meg! Selv om det høres skummelt ut å vandre freidig inn i andres hager. Heldigvis har jeg maske...

ellypropelly sa...

Hei Elisabeth, takk for hyggelig besøk i hagen min. Det ga mersmak, så jeg tror jeg vurderer det til neste år også. Forhåpentligvis lar kong Vinter oss beholde flere planter denne vinteren. Han var grådig i år.
Men hagegalskap lar seg ikke kurere, så nå blir det såing for alle pengene - igjen (hvis jeg har råd til frø etter å ha kjøpt drivhus da :-))