tirsdag 28. februar 2012

Dro til 'syden' og ble inspirert


Det var på Hagegals forumstreff i Kristiansand i fjor at jeg tok dette bildet (skulle jo egentlig retusjert bort mannen i døren, men det får nå være). Utenfor kirken i kristiansand sentrum(eeh - hva heter den?) står disse utrolig flotte oliventrærne om sommeren. Jeg syntes de var så staselige, og da det bød seg en anledning senere på høsten med stort salg på hagesenteret, så slo jeg til og investerte. Mine kan jo ikke måle seg i størrelse med disse, og det er jeg jo for så vidt glad for, jeg må jo ha de inn om vinteren, men de er ganske store og flotte allikevel. Var, i alle fall flotte.

Jeg har vært på planterommet i dag og hatt en skikkelig opprydning, og ble litt bekymret da alle bladene detter av de to trærne mine.
De har stått på et kaldt rom i hele vinter, med bare det sparsomme lyset fra vinduet. De har fått vann, men ikke mye. Nå håper jeg at lykken står den kjekke bi (meg ;-) og at oliventrærne får se en ny vår!!

Ellers: Stemor, amaranthus og rosmarin spirer :-)

Ingen kommentarer: