mandag 12. mai 2014

Litt hageing, mye annet


Litt haging har det blitt i helgen, men ikke mer enn at Mannen har slått plenen, egentlig. Ja, og så har jeg ryddet så smått. Det var så mye annet vi skulle, og så var det noe som dukket opp i tillegg.

Først til det vi skulle: Store-flinke-jenten klarte å kvalifisere seg til UM friidrett i stavsprang på fredag, så nå er det først skoleavslutning og ferie, og så må hun legge seg i hardtrening til september og stevne.

Så  til det som dukket opp: Mannen satt på trappen og koste seg med avisen i fred og ro, mens kjerring og unger fortsatt befant seg i drømmeland. Da kom han over en annonse på noe han har ønsket seg lenge: En robåt, en strandebarmer med to sett årer og seil, du!
Og før vi visste ordet av det hadde vi satt oss i bilen og flist avgårde til Hardanger og kjøpt den :-)


Tulipanene står vel egentlig og synger på siste verset nå, de få vi har hatt i år. Vi klarte jo ikke å få noe særlig løker i jorden i høst, så nå må vi bare tåle dét. Men de er fine de få som står. Jeg må huske å kjøpe 'Prinsesse Irene' igjen, den er nydelige! Oransje og litt lilla.
Den på bildet tror jeg må være 'Angelique'.

Druestokken kommer fint. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Den må jo stå lunt, men den har blitt flyttet mye, gitt, og det enda vi bare har haget i noen små uker nå *hehe*

Er det ikke litt søtt, fuglehuset jeg har plassert på den ene rosebuen?!
Av og til titter det frem et lite fuglehode der innefra, når jeg vandrer rundt i hagen. Det er koselig.

(Det som ikke er koselig, er sneglene som stadig kommer nærmere tomten vår. Jeg er ute og klipper et titalls av dem hver eneste kveld. Puuuuke!)

Ingen kommentarer: